Rozmiary banerów w kampaniach Google Ads

Piotr Jamroz
Certyfikowany specjalista Google Ads

Niezależny, certyfikowany specjalista Google Ads z 14-letnim doświadczeniem w branży. W swoich działaniach daleki od korporacyjnych zasad, sztywnej polityki współpracy i biurokracji. Po godzinach autor poniższego bloga, w którym objaśnia najpopularniejsze, a zarazem najbardziej niejasne zagadnienia dotyczące form i charakterystyki systemu Google Ads (dawnego AdWords) – jak również tematom mu pokrewnym.

Szukasz specjalisty?
Skontaktuj się ze mną!

+48 570 167 777 piotr.jamroz@risenow.pl

Spis treści

W sieci reklamowej Google Ads znajdują się miliony witryn, które umożliwiają reklamodawcom dotarcie do swoich czytelników poprzez umieszczenie na nich reklam. Właściciel każdej z nich może również zadecydować o tym, jakie rozmiary reklam będzie emitował na swoim serwisie.

Ogólne wymagania dotyczące banerów

Konfigurując kampanię kierowaną na Sieć reklamową, należy pamiętać o szeregu wymogów (określonych zarówno przez właścicieli witryn, jak i samego systemu Google Ads), które spełniać musi dana grafika, by mogła zostać wykorzystana do celów promocyjnych danej marki. Format plików w jakim należy zapisać gotowe banery (animowane bądź nieanimowane) możemy wybrać spośród trzech – JPG, PNG, GIF. Maksymalny rozmiar pojedynczego pliku to 150KB.

Kategorie banerów w kampanii kierowanej na sieć reklamową

Google dzieli banery obsługiwane poprzez Google Ads na cztery główne kategorie:

– kwadratowe i prostokątne,

– wieżowce,

– długie banery,

– na urządzenia mobilne.

Banery kwadratowe i prostokątne

Możemy je przesyłać w następujących rozmiarach:

200 x 200 Mały kwadrat
240 x 400 Pionowy prostokąt
250 x 250 Kwadrat
250 x 360 Potrójny szeroki ekran
200 x 250 Baner śródtekstowy
336 x 280 Duży prostokąt
580 x 400 Netboard

Wieżowce

Wieżowce to pionowe kreacje, najczęściej wyświetlane na bokach stron docelowych.

120 x 600 Wieżowiec
160 x 600 Szeroki wieżowiec
300 x 600 Reklama na pół strony
300 x 1500 Pionowy

Długi baner

Długie banery to reklamy poziome, często umieszczane na górze lub dole stron w sieci reklamowej.

468 x 60 Baner
728 x 90 Długi baner
930 x 180 Górny baner
970 x 90 Powiększony długi baner
970 x 250 Billboard
980 x 120 Panorama

Banery na urządzenia mobilne

Banery na urządzenia mobilne to kreacje o określonych wymiarach, przeznaczonych na urządzenia przenośne – są one dostosowane do ich ekranów i rozdzielczości.

300 x 50 Baner na urządzenia mobilne
320 x 50 Baner na urządzenia mobilne
320 x 100 Duży baner na urządzenia mobilne

Obostrzenia dotyczące animacji

Tworząc animowaną reklamę w formacie GIF, należy pamiętać o kilku ważnych wymaganiach, których spełnienie umożliwia ich emisję w Google Ads:

– czas trwania animacji nie może przekraczać 30 sekund,

– animacje mogą być zapętlone,

– najpóźniej w 30-ej sekundzie animacji jej „ruch” musi zostać wstrzymany – wówczas grafika powinna pozostać statyczna,

– prędkość animacji powinna zawierać co najmniej 5 klatek na sekundę.

Podsumowanie

Google daje nam wiele możliwości dotarcia do potencjalnych klientów. Oprócz sieci, w której chcemy emitować nasze treści (do wyboru mając sieć wyszukiwania oraz reklamową), możemy wybierać także sposób kierowania reklam (na wybrane słowa kluczowe, miejsca docelowe, zainteresowania). Sami decydujemy też o wyborze rozmiaru kreacji, jaki chcemy wykorzystać w naszej kampanii. Jeśli uznamy bowiem, że nasz przekaz najlepiej będzie się prezentował na banerach o kształcie kwadratu czy prostokąta, możemy stworzyć tylko takie reklamy, pomijając przy tym wszystkie inne. W tym wypadku musimy jednak liczyć się z tym, że w ten sposób ograniczamy liczbę dostępnych dla naszej reklamy stron w sieci reklamowej – jedynie do tych, które akceptują tylko takie rozmiary banerów, jakie same obsługują. Możemy również wybrać tylko te, które są najpopularniejsze (link do innego artykułu) i najczęściej stosowane przez właścicieli stron.

Czy ten tekst był dla Ciebie pomocny?

Jeśli tak, daj mi o tym znać udostępniając materiał lub zostawiając “serduszko” pod artykułem. Jeśli potrzebujesz informacji na inny temat związany z Google Ads – skontaktuj się ze mną w celu wspólnego omówienia Twoich wątpliwości!

Podziel się tym wpisem

Facebook
Twitter
LinkedIn

Zobacz również