W sieci reklamowej Google Ads znajdują się miliony witryn, które umożliwiają reklamodawcom dotarcie do swoich czytelników poprzez umieszczenie na nich reklam. Właściciel każdej z nich może również zadecydować o tym, jakie rozmiary reklam będzie emitował na swoim serwisie.
Ogólne wymagania dotyczące banerów
Konfigurując kampanię kierowaną na Sieć reklamową, należy pamiętać o szeregu wymogów (określonych zarówno przez właścicieli witryn, jak i samego systemu Google Ads), które spełniać musi dana grafika, by mogła zostać wykorzystana do celów promocyjnych danej marki. Format plików w jakim należy zapisać gotowe banery (animowane bądź nieanimowane) możemy wybrać spośród trzech – JPG, PNG, GIF. Maksymalny rozmiar pojedynczego pliku to 150KB.
Kategorie banerów w kampanii kierowanej na sieć reklamową
Google dzieli banery obsługiwane poprzez Google Ads na cztery główne kategorie:
– kwadratowe i prostokątne,
– wieżowce,
– długie banery,
– na urządzenia mobilne.
Banery kwadratowe i prostokątne
Możemy je przesyłać w następujących rozmiarach:
200 x 200 | Mały kwadrat |
240 x 400 | Pionowy prostokąt |
250 x 250 | Kwadrat |
250 x 360 | Potrójny szeroki ekran |
200 x 250 | Baner śródtekstowy |
336 x 280 | Duży prostokąt |
580 x 400 | Netboard |
Wieżowce
Wieżowce to pionowe kreacje, najczęściej wyświetlane na bokach stron docelowych.
120 x 600 | Wieżowiec |
160 x 600 | Szeroki wieżowiec |
300 x 600 | Reklama na pół strony |
300 x 1500 | Pionowy |
Długi baner
Długie banery to reklamy poziome, często umieszczane na górze lub dole stron w sieci reklamowej.
468 x 60 | Baner |
728 x 90 | Długi baner |
930 x 180 | Górny baner |
970 x 90 | Powiększony długi baner |
970 x 250 | Billboard |
980 x 120 | Panorama |
Banery na urządzenia mobilne
Banery na urządzenia mobilne to kreacje o określonych wymiarach, przeznaczonych na urządzenia przenośne – są one dostosowane do ich ekranów i rozdzielczości.
300 x 50 | Baner na urządzenia mobilne |
320 x 50 | Baner na urządzenia mobilne |
320 x 100 | Duży baner na urządzenia mobilne |
Obostrzenia dotyczące animacji
Tworząc animowaną reklamę w formacie GIF, należy pamiętać o kilku ważnych wymaganiach, których spełnienie umożliwia ich emisję w Google Ads:
– czas trwania animacji nie może przekraczać 30 sekund,
– animacje mogą być zapętlone,
– najpóźniej w 30-ej sekundzie animacji jej „ruch” musi zostać wstrzymany – wówczas grafika powinna pozostać statyczna,
– prędkość animacji powinna zawierać co najmniej 5 klatek na sekundę.
Podsumowanie
Google daje nam wiele możliwości dotarcia do potencjalnych klientów. Oprócz sieci, w której chcemy emitować nasze treści (do wyboru mając sieć wyszukiwania oraz reklamową), możemy wybierać także sposób kierowania reklam (na wybrane słowa kluczowe, miejsca docelowe, zainteresowania). Sami decydujemy też o wyborze rozmiaru kreacji, jaki chcemy wykorzystać w naszej kampanii. Jeśli uznamy bowiem, że nasz przekaz najlepiej będzie się prezentował na banerach o kształcie kwadratu czy prostokąta, możemy stworzyć tylko takie reklamy, pomijając przy tym wszystkie inne. W tym wypadku musimy jednak liczyć się z tym, że w ten sposób ograniczamy liczbę dostępnych dla naszej reklamy stron w sieci reklamowej – jedynie do tych, które akceptują tylko takie rozmiary banerów, jakie same obsługują. Możemy również wybrać tylko te, które są najpopularniejsze (link do innego artykułu) i najczęściej stosowane przez właścicieli stron.