Google Analytics to darmowe narzędzie do zbierania i analizy statystyk serwisów internetowych. Zostało ono udostępnione przez firmę Google pod koniec 2005 roku.
Co to jest kwalifikacja indywidualna Google Analytics
Kwalifikacja indywidualna GA natomiast jest dokumentem uwierzytelniającym wiedzę osoby, która się nim posługuje. Dzięki niemu specjaliści, wykorzystujący w swojej codziennej pracy ich narzędzie analityczne, mogą potwierdzić przed zleceniodawcami poziom swoich umiejętności.
Ile jest certyfikatów Google Analytics
Od początku istnienia certyfikacji wprowadzonej przez markę, jest tylko jeden egzamin z zakresu Google Analytics.
Egzamin certyfikacyjny z Google Analytics
Test sprawdzający poziom znajomości systemu GA zawiera zagadnienia z podstawowych oraz zaawansowanych funkcji i możliwości Google Analytics. Poprzez przyznanie tego certyfikatu Google potwierdza, że jego posiadacz:
- umie zaimplementować narzędzie i rozpocząć zbieranie danych,
- potrafi je skonfigurować i administrować zarówno jego ustawieniami, jak i dostępami użytkowników,
- wie, jak mierzyć potrzebne metryki i w jaki sposób interpretować uzyskane dane,
- umie przygotować, a następnie analizować standardowe i niestandardowe raporty.
Test certyfikacyjny trwa 75 minut i składa się z 60 pytań. Aby został uznany za zdany, należy odpowiedzieć poprawnie na minimum 80% pytań.
Podsumowanie
Test kwalifikacji indywidualnej Google Analytics jest dostępny dla każdego użytkownika – sprawdzenie swojej wiedzy w ten sposób jest bezpłatne. Aktywne konto Google w zupełności wystarczy do tego, by móc utworzyć profil w programie Skillshop – dającym dostęp do materiałów edukacyjnych i egzaminu.
Każdy posiadacz powyższego odznaczenia otrzymuje możliwość umieszczenia (na swojej stronie internetowej, wizytówce czy koncie LinkedIn) informacji o tym, że Google uznaje go za specjalistę. Podobnie jak w przypadku egzaminów ze znajomości Google Ads, potwierdzenie własnych umiejętności nie jest bezterminowe. Po upływie roku od zdania egzaminu należy go powtórzyć. W przypadku braku wyniku pozytywnego, powinno się bezzwłocznie usunąć informacje o posiadanych kwalifikacjach.
W ten właśnie sposób – dzięki wprowadzeniu kwalifikacji indywidualnej oraz konieczności ciągłego potwierdzania wiedzy – Google pokazuje, który ze specjalistów posiada aktualne umiejętności z zakresu zbierania i analizy danych w stale zmieniającym ekosystemie Google Analytics.