Kwalifikacja Indywidualna Google Analytics

Piotr Jamroz
Certyfikowany specjalista Google Ads

Niezależny, certyfikowany specjalista Google Ads z 14-letnim doświadczeniem w branży. W swoich działaniach daleki od korporacyjnych zasad, sztywnej polityki współpracy i biurokracji. Po godzinach autor poniższego bloga, w którym objaśnia najpopularniejsze, a zarazem najbardziej niejasne zagadnienia dotyczące form i charakterystyki systemu Google Ads (dawnego AdWords) – jak również tematom mu pokrewnym.

Szukasz specjalisty?
Skontaktuj się ze mną!

+48 570 167 777 piotr.jamroz@risenow.pl

Spis treści

Google Analytics to darmowe narzędzie do zbierania i analizy statystyk serwisów internetowych. Zostało ono udostępnione przez firmę Google pod koniec 2005 roku.

Co to jest kwalifikacja indywidualna Google Analytics

Kwalifikacja indywidualna GA natomiast jest dokumentem uwierzytelniającym wiedzę osoby, która się nim posługuje. Dzięki niemu specjaliści, wykorzystujący w swojej codziennej pracy ich narzędzie analityczne, mogą potwierdzić przed zleceniodawcami poziom swoich umiejętności.

Ile jest certyfikatów Google Analytics

Od początku istnienia certyfikacji wprowadzonej przez markę, jest tylko jeden egzamin z zakresu Google Analytics.

Egzamin certyfikacyjny z Google Analytics

Test sprawdzający poziom znajomości systemu GA zawiera zagadnienia z podstawowych oraz zaawansowanych funkcji i możliwości Google Analytics. Poprzez przyznanie tego certyfikatu Google potwierdza, że jego posiadacz:

  • umie zaimplementować narzędzie i rozpocząć zbieranie danych,
  • potrafi je skonfigurować i administrować zarówno jego ustawieniami, jak i dostępami użytkowników,
  • wie, jak mierzyć potrzebne metryki i w jaki sposób interpretować uzyskane dane,
  • umie przygotować, a następnie analizować standardowe i niestandardowe raporty.
Kwalifikacja indywidualna Google Analytics
Rys 1. Kwalifikacja indywidualna Google Analytics

Test certyfikacyjny trwa 75 minut i składa się z 60 pytań. Aby został uznany za zdany, należy odpowiedzieć poprawnie na minimum 80% pytań.

Podsumowanie

Test kwalifikacji indywidualnej Google Analytics jest dostępny dla każdego użytkownika – sprawdzenie swojej wiedzy w ten sposób jest bezpłatne. Aktywne konto Google w zupełności wystarczy do tego, by móc utworzyć profil w programie Skillshop – dającym dostęp do materiałów edukacyjnych i egzaminu.

Każdy posiadacz powyższego odznaczenia otrzymuje możliwość umieszczenia (na swojej stronie internetowej, wizytówce czy koncie LinkedIn) informacji o tym, że Google uznaje go za specjalistę. Podobnie jak w przypadku egzaminów ze znajomości Google Ads, potwierdzenie własnych umiejętności nie jest bezterminowe. Po upływie roku od zdania egzaminu należy go powtórzyć. W przypadku braku wyniku pozytywnego, powinno się bezzwłocznie usunąć informacje o posiadanych kwalifikacjach.

W ten właśnie sposób – dzięki wprowadzeniu kwalifikacji indywidualnej oraz konieczności ciągłego potwierdzania wiedzy – Google pokazuje, który ze specjalistów posiada aktualne umiejętności z zakresu zbierania i analizy danych w stale zmieniającym ekosystemie Google Analytics.

Czy ten tekst był dla Ciebie pomocny?

Jeśli tak, daj mi o tym znać udostępniając materiał lub zostawiając “serduszko” pod artykułem. Jeśli potrzebujesz informacji na inny temat związany z Google Ads – skontaktuj się ze mną w celu wspólnego omówienia Twoich wątpliwości!

Podziel się tym wpisem

Facebook
Twitter
LinkedIn

Zobacz również