W jednym z wcześniejszych artykułów omówiłem wszystkie rozmiary banerów, możliwe do wykorzystania w kampaniach Google Ads. Ten tekst będzie natomiast traktował o najpopularniejszych z nich – czyli takich, które potencjalnie zapewnią nam dotarcie do największej liczby użytkowników, bez konieczności wykonywania przy tym wszystkich dostępnych rozmiarów grafik.
Ogólne wymagania dotyczące banerów
Przy tworzeniu tego typu reklam należy pamiętać o spełnieniu podstawowych wymagań technicznych, które niejako narzuca nam w swoich wymogach marka Google:
– format plików, w jakim należy zapisać gotowe banery (animowane bądź nieanimowane) możemy wybrać spośród trzech – JPG, PNG, GIF,
– maksymalny rozmiar pojedynczego pliku to 150 KB.
Najpopularniejsze rozmiary reklam na komputery
Oto zestaw najbardziej popularnych formatów reklam, tworzonych na potrzeby kampanii Google Ads:
–
kwadratowe i prostokątne
–
długie banery
–
wieżowce
Najpopularniejsze rozmiary reklam na urządzenia mobilne
Na potrzeby urządzeń mobilnych (smartfony, tablety) najczęściej tworzy się natomiast następujące grafiki:
–
kwadratowe i prostokątne
–
długie banery
Obostrzenia dotyczące animacji
Tworząc animowaną reklamę w formacie GIF, należy dodatkowo pamiętać o kilku ważnych wymaganiach, dotyczących tego typu kreacji:
– czas trwania animacji nie może przekraczać 30 sekund,
– animacje mogą być zapętlone,
– najpóźniej w 30. sekundzie animacji musi się ona zatrzymać i pozostać statyczna,
– prędkość animacji powinna być nie mniejsza niż 5 klatek na sekundę.
Podsumowanie
Jeśli nie mamy możliwości (lub chęci) stworzenia pełnego kompletu banerów obsługiwanych przez Google Ads, warto wiedzieć które rozmiary są akceptowane przez większość stron w sieci reklamowej marki Google. Korzystanie z powyższych formatów pozwoli nam w dużej mierze wykorzystać potencjał, płynący z kampanii obsługujących reklamy graficzne.