Płatności automatyczne Google Ads

Piotr Jamroz
Certyfikowany specjalista Google Ads

Niezależny, certyfikowany specjalista Google Ads z 14-letnim doświadczeniem w branży. W swoich działaniach daleki od korporacyjnych zasad, sztywnej polityki współpracy i biurokracji. Po godzinach autor poniższego bloga, w którym objaśnia najpopularniejsze, a zarazem najbardziej niejasne zagadnienia dotyczące form i charakterystyki systemu Google Ads (dawnego AdWords) – jak również tematom mu pokrewnym.

Szukasz specjalisty?
Skontaktuj się ze mną!

+48 570 167 777 piotr.jamroz@risenow.pl

Spis treści

Aktualnie jedyną dostępną formą rozliczenia dla nowych kont Google Ads są płatności automatyczne. Korzystanie z niej wymaga podpięcia karty płatniczej, a należność pobierana jest bez naszego udziału. Warto wiedzieć zatem, jakimi zasadami kieruje się Google przy tej procedurze – tak, by nie poczuć się zaskoczonym podczas analizy wyciągu bankowego.

Kiedy karta jest obciążana

Obciążenie rachunku bankowego następuje pierwszego dnia każdego miesiąca lub w momencie osiągnięcia progu płatności, ale nie później niż po upływie miesiąca od ostatniego pobrania opłaty z karty.

Co to jest próg płatności

Tzw. „próg płatności” to kwota kosztów poniesionych przez kampanię, po przekroczeniu której automatycznie pobierana jest wspomniana wyżej płatność. Kiedy próg ów zostanie przekroczony jeszcze przed końcem aktualnego miesiąca kalendarzowego, opłata zostaje pobrana, po czym wartość progu zostaje zwiększona.

Zasada działania progu płatności
Rys 1a. Zasada działania progu płatności
Zasada działania progu płatności

Rys 1b. Zasada działania progu płatności

Wartość progu różni się w zależności od kraju i waluty rozliczenia. Na polskich kontach (rozliczanych w złotówkach) początkowo wynosi ona 50 zł. Następnie kwota ta wzrasta kolejno do 100 i 200 zł, by finalnie osiągnąć 2000 zł.

Jeśli na naszym koncie reklamowym wydatki przekraczają koszt 2000 zł miesięcznie, możemy – dla uproszczenia rozliczeń – zwiększyć próg. W tym celu należy skontaktować się z pomocą Google Ads.

Sprawdzenie aktualnej wartości progu płatności

Aby sprawdzić, jak wysoki jest nasz aktualny próg płatności, zalogujmy się na konto Google Ads, a następnie w prawym górny rogu ekranu rozwijamy menu poprzez wybór zakładki Narzędzia i ustawienia.

Narzędzia i ustawienia Google Ads

Rys 2. Narzędzia i ustawienia Google Ads

Po wyświetleniu sekcji Płatności, wybierzmy opcję Podsumowanie.

Podsumowanie płatności Google Ads

Rys 3. Podsumowanie płatności Google Ads

Na pierwszym planie otrzymamy wówczas widok salda, dzięki któremu możemy dowiedzieć się zarówno o aktualnych wydatkach, jak i wartości progu płatności.

Saldo płatności Google Ads

Rys 4. Saldo płatności Google Ads


Ważne informacje dotyczące rozliczeń z Google

Termin otrzymania faktury z Google

Faktura za koszty kampanii Google jest wystawiana po zakończeniu pełnego miesiąca kalendarzowego (w ostatnim dniu jego trwania). Najpóźniej do 5-ego dnia następnego miesiąca jest ona dostępna na naszym koncie Google Ads.

Uzyskiwanie faktury za Google Ads

Proces pobierania faktury możesz znaleźć w tym poradniku.

Czy ten tekst był dla Ciebie pomocny?

Jeśli tak, daj mi o tym znać udostępniając materiał lub zostawiając “serduszko” pod artykułem. Jeśli potrzebujesz informacji na inny temat związany z Google Ads – skontaktuj się ze mną w celu wspólnego omówienia Twoich wątpliwości!

Podziel się tym wpisem

Facebook
Twitter
LinkedIn

Zobacz również