Aktualna lista posiadanych przez nas certyfikatów Google Ads i Analytics:
Pamiętaj! Dzięki programowi certyfikacyjnemu oraz konieczności regularnego (corocznego) potwierdzania wiedzy, Google pokazuje, który ze specjalistów posiada aktualne umiejętności z zakresu promocji marek w systemie reklamowym. Jest to bardzo istotne przede wszystkim ze względu na liczbę zmian, każdego roku pojawiających się zarówno w interfejsie, jak i możliwościach reklamowych Google Ads.
Upewnij się, że dobrze wybrałeś fachowca, z którym podejmujesz współpracę!
Certyfikat Google Ads z reklamy w sieci wyszukiwania
Wśród naszych Klientów znalazły się zarówno lokalne przedsiębiorstwa z sektora SMB, jak i te o międzynarodowym profilu działalności. Oto niektóre z nich:
Chcesz, abyśmy poprowadzili Twoją kampanię Google Ads lub potrzebujesz doradztwa w zakresie promocji marki w Internecie? Zadzwoń do nas lub zostaw swój numer telefonu, a my oddzwonimy do Ciebie!
Google Ads to system reklamowy Google, który pozwala na emitowanie reklam tekstowych, graficznych i video z wykorzystaniem wyszukiwarki tejże marki oraz tzw. sieci reklamowej. Z takiej formy promocji może skorzystać każdy – zarówno właściciel jednoosobowej działalności gospodarczej, jak i wielkie korporacje. Niektórzy z nich uruchamiają kampanię samodzielnie, inni postanawiają zlecić jej wykonanie specjaliście. Skąd jednak możemy mieć pewność, że dana osoba wie co robi i będzie mądrze zarządzać naszym budżetem reklamowym w przypadku, kiedy zdecydujemy się na drugie rozwiązanie? By ułatwić wybór potencjalnym reklamodawcom, Google wprowadził system certyfikatów, które weryfikują poziom wiedzy danego fachowca.
Co
to jest certyfikat Google Ads
Certyfikat Google Ads jest
(zgodnie z definicją) profesjonalną akredytacją, oferowaną przez Google osobom,
które osiągnęły biegłość w podstawowych oraz zaawansowanych aspektach obsługi
powyższego systemu reklamowego. Posiadanie certyfikatu dowodzi, że dana osoba
została uznana za specjalistę w danej dziedzinie reklam online.
Ile
jest certyfikatów Google Ads
Aktualnie swoją wiedzę można potwierdzać poprzez zdobycie 5 różnych typów
certyfikatów. Pokrótce omówię każdy z nich.
Certyfikat
Google Ads z reklamy w sieci wyszukiwania
Pierwszym etapem, od
którego swoją „przygodę” z GA zaczyna większość specjalistów, jest certyfikacja
z reklamy w sieci wyszukiwania. Poprzez przyznanie tego odznaczenia Google
potwierdza, że jego posiadacz:
umie dotrzeć zarówno do nowych, jak i
obecnych klientów w wyszukiwarce Google, uprzednio właściwie planując
poszczególne działania promocyjne,
potrafi zwiększyć liczbę potencjalnych
klientów na reklamowanej stronie (jednocześnie zwiększając sprzedaż) lub
zrealizować inne cele witryny z wykorzystaniem działań w wyszukiwarce Google,
wie, jak dostosować działania w
wyszukiwarce tak, by były one spójne z planami marketingowymi promowanej firmy,
wie, jak zarządzać budżetem marketingowym
i jak dopasować do niego strategię działań reklamowych.
Test certyfikacyjny trwa
75 minut i składa się z 50 pytań. Aby został uznany za zdany, należy
odpowiedzieć poprawnie na minimum 80% pytań.
Certyfikat
Google Ads z reklamy w sieci reklamowej
Powyższy certyfikat potwierdza
z kolei specjalizację z reklam kierowanych sieć reklamową Google. Posiadacz
tego zaświadczenia:
umie zaplanować działania promocyjne oraz
dotrzeć do nowych i obecnych klientów w sieci reklamowej Google,
wie, jakie rozwiązania zastosować, by
wyemitować skuteczną reklamę i zrealizować cele marketingowe,
wie, jak dostosować działania w sieci
reklamowej Google – tak, by były spójne z planami marketingowymi firmy.
Test potwierdzający
umiejętności zawiera 49 pytań i trwa 75 minut. Aby go zaliczyć, należy uzyskać
minimum 80% poprawnych odpowiedzi.
Certyfikat
z reklamy produktowej
Powyższa certyfikacja
świadczy o nabytych umiejętnościach z zakresu konfiguracji i prowadzenia
kampanii produktowych Google Ads (inaczej: Google Shopping). Poprzez przyznanie
tego certyfikatu Google potwierdza, że zdający:
umie zaplanować działania promocyjne i
dotrzeć do nowych i obecnych klientów poprzez wykorzystanie reklam produktowych
Google – zarówno z wykorzystaniem sieci wyszukiwania, jak i sieci reklamowej,
potrafi zwiększyć liczbę potencjalnych
klientów, dokonujących zakupu oraz nawiązujących kontakt z reklamodawcą,
wie, jak dostosować działania w
wyszukiwarce Google, by zwiększyć ruch na stronie internetowej oraz w sklepie
stacjonarnym.
W tym przypadku również zdający
ma 75 minut na rozwiązanie testu, który w przypadku reklam produktowych składa
się z 46 pytań. Aby uzyskać „zaliczenie”, należy poprawnie odpowiedzieć na co
najmniej 80% z nich.
Certyfikat
Google Ads z reklamy wideo
Specjalista, który chce
udowodnić swoja wiedzę z zakresu kampanii wideo oraz YouTube, potwierdza tym
certyfikatem następujące umiejętności:
wiedzę na temat tego, jak zwiększyć
świadomość marki czy zainteresowanie zakupem oraz zachęcić widzów do działania (wykorzystując
do tego różne formaty reklam wideo),
zdolność do korzystania z reklam YouTube
w sposób, który pozwala uzyskać oczekiwaną reakcję Internautów,
wiedza o tym, w jaki sposób należy
korzystać z możliwości reklamowych YouTube (tak, by zwiększyć skuteczność promowanej
marki),
umiejętność wykorzystania dostępnych
rozwiązań – aby zdobyć zainteresowanie odbiorców.
Podobnie jak w przypadku
egzaminu z umiejętności dotyczących reklam w wyszukiwarce, test ten zawiera 50 zadań,
na których rozwiązanie zdający ma 75 minut. Jego wynik jest pozytywny, jeśli odpowiedź
na minimum 80% zawartych w nim pytań jest poprawna.
Certyfikat
Google Ads z pomiaru skuteczności reklamy
Najnowszym, a
jednocześnie najbardziej zaawansowanym egzaminem, jest test sprawdzający
umiejętności z zakresu analizy oraz skutecznej optymalizacji reklam. Poprzez
przyznanie go danej osobie zdającej, firma Google potwierdza, że:
potrafi ona przełożyć cele marketingowe
na mierzalne działania,
wie, jak skonfigurować śledzenie ścieżek
zakupowych, by móc mierzyć sprzedaż, liczbę potencjalnych klientów czy inne
określone wcześniej cele kampanii,
umie analizować dane uzyskane dzięki
mierzeniu konwersji oraz potrafi wykorzystać je do skutecznej optymalizacji
działań reklamowych,
Podobnie jak w przypadku
dwóch wcześniej wymienionych testów egzaminacyjnych, „sprawdzian” ten trwa 75
minut i składa się z 50 pytań. Certyfikację uzyskuje się wówczas, kiedy udzieli
się poprawnej odpowiedzi na więcej niż 80% z nich.
Podsumowanie
Testy certyfikacyjne
Google może rozwiązywać każdy – podejście do tego rodzaju egzaminów jest
bezpłatne. Wystarczy posiadać konto Google i zarejestrować się w programie
Google – Skillshop.
Każdy, kto uzyskał wynik
pozytywny, otrzymuje możliwość umieszczenia na swojej stronie internetowej (bądź
wizytówce czy koncie LinkedIn) informacji o swojej certyfikacji. Potwierdzenie
umiejętności nie jest jednak bezterminowe i jeśli minął już rok od daty zaliczenia
danego egzaminu, a przy tym nie został on powtórzony (z uzyskaniem równie
wysokiego wyniku), należy bezzwłocznie usunąć informacje o posiadanych
kwalifikacjach.
Dzięki temu programowi (oraz
konieczności ciągłego weryfikowania, aktualizowania i potwierdzania zdobytej wiedzy)
Google pokazuje, który ze specjalistów posiada aktualne umiejętności z zakresu
promocji w tym autorskim systemie reklamowym. Jest to bardzo ważne głównie ze
względu na liczbę zmian, każdego roku zachodzących zarówno w samym interfejsie,
jak i możliwościach reklamowych Google Ads.