Jak założyć konto Google Ads bez uruchamiania kampanii

Piotr Jamroz
Certyfikowany specjalista Google Ads

Niezależny, certyfikowany specjalista Google Ads z 14-letnim doświadczeniem w branży. W swoich działaniach daleki od korporacyjnych zasad, sztywnej polityki współpracy i biurokracji. Po godzinach autor poniższego bloga, w którym objaśnia najpopularniejsze, a zarazem najbardziej niejasne zagadnienia dotyczące form i charakterystyki systemu Google Ads (dawnego AdWords) – jak również tematom mu pokrewnym.

Szukasz specjalisty?
Skontaktuj się ze mną!

+48 570 167 777 piotr.jamroz@risenow.pl

Spis treści

Kiedy chcemy uruchomić kampanię Google Ads zlecając to zadanie zewnętrznemu specjaliście lub pracownikowi, ale pozostawić sobie możliwość kontroli nad kosztami najlepszym wyjściem jest założenie konta i uzupełnienie profilu płatności bez konfiguracji kampanii.

Tworzenie konta Google

Aby móc korzystać ze wszystkich dostępnych funkcjonalności Google, takich jak Google Ads lub Google Analytics, należy posiadać konto Google. Można je założyć np. poprzez utworzenie konta Gmail. Drugą możliwością jest wykorzystanie posiadanego już adresu w domenie innej niż gmail.com.

Następnie otwieramy w przeglądarce stronę ads.google.com. Jeśli już posiadamy konto Google, klikamy „Zaloguj się”, po czym logujemy się z wykorzystaniem naszego (wybranego uprzednio) loginu i hasła. Jeśli nie posiadamy jeszcze własnego konta Google Ads, wybieramy opcję „Zarejestruj się”. W obu przypadkach pojawi nam się następujący widok:

Zaloguj się
Rys. 1. Logowanie

Teraz skupiamy się na utworzeniu nowego konta, dlatego klikamy w „Utwórz konto”, tym samym przechodząc do takiego widoku:

Tworzenie konta
Rys. 2. Tworzenie konta Google

W tym momencie dokonujemy wyboru – czy chcemy skorzystać z naszego (nie „gmailowego”) konta mailowego, czy też tworzymy nowe. Jako że dopiero zaczynamy naszą przygodę z Google Ads, wybieramy drugą opcję i zakładamy nowe konto w domenie gmail.com. W powyższym widoku klikamy zatem „Zamiast tego utwórz konto Gmail”. Po przejściu do kolejnego ekranu uzupełniamy dane naszego nowego konta:

Uzupełnianie danych konta Google Ads
Rys. 3. Uzupełnianie danych konta Google Ads

Klikając dalej przechodzimy do drugiego pola, w którym uzupełniamy resztę danych. Mają one służyć między innymi do późniejszego odzyskiwania konta, jeśli zapomnimy lub zgubimy hasło.

Uzupełnianie danych cd
Rys. 4. Uzupełnianie danych cd

Należy również pamiętać o tym, by data urodzenia wskazywała na wiek powyżej 18 lat – w innym przypadku nie będziemy mogli korzystać ze wszystkich funkcjonalności. Jedną z nich jest reklama w systemie Google Ads, która jest dostępna tylko dla dorosłych użytkowników.

Następnym (i jednocześnie ostatnim) krokiem do utworzenia konta jest wyrażenie zgód:

Zgody
Rys. 5. Zgody

Tworzenie konta bez uruchamiania kampanii reklamowej

Po przetworzeniu danych strona przekierowuje nas bezpośrednio do panelu tworzenia nowej kampanii Google Ads. Na początku system pyta czy chcemy założyć konto (drugą opcją jest przełączenie na inne konto Google).

Wybór nowego konta
Rys. 6. Wybór nowego konta

Następnie otrzymujemy możliwość wyboru celu reklamowego. Rezygnujemy z niego klikając w „Skip campaign creation”

Rys. 7 Pomijanie wstępnej konfiguracji

Następnym krokiem jest uzupełnienie informacji rozliczeniowych.

Wybieramy kraj rozliczenia, strefę czasową oraz walutę.

Rys. 8. Konfiguracja danych rozliczeniowych

Uzupełniamy dane rozliczeniowe oraz dodajemy formę płatności. W przypadku obligatoryjnych pytań poniżej panelu konfiguracji oznaczenie odpowiedzi „Nie” pozwoli na uniknięcie częstych kontaktów ze strony zespołu sprzedażowego Google.

Rys. 9. Konfiguracja profilu płatności

Jeśli wszystko przebiegło poprawnie otrzymujemy potwierdzenie utworzenia konta.

Po podaniu i przesłaniu poprawnych danych mamy już gotowe konto Google Ads, które możemy na przykład udostępnić specjaliście do prowadzenia kampanii.

Czy ten tekst był dla Ciebie pomocny?

Jeśli tak, daj mi o tym znać udostępniając materiał lub zostawiając “serduszko” pod artykułem. Jeśli potrzebujesz informacji na inny temat związany z Google Ads – skontaktuj się ze mną w celu wspólnego omówienia Twoich wątpliwości!

Podziel się tym wpisem

Facebook
Twitter
LinkedIn

Zobacz również