Kiedy chcemy uruchomić kampanię Google Ads zlecając to zadanie zewnętrznemu specjaliście lub pracownikowi, ale pozostawić sobie możliwość kontroli nad kosztami najlepszym wyjściem jest założenie konta i uzupełnienie profilu płatności bez konfiguracji kampanii.
Tworzenie konta Google
Aby móc korzystać ze wszystkich dostępnych funkcjonalności Google, takich jak Google Ads lub Google Analytics, należy posiadać konto Google. Można je założyć np. poprzez utworzenie konta Gmail. Drugą możliwością jest wykorzystanie posiadanego już adresu w domenie innej niż gmail.com.
Następnie otwieramy w przeglądarce stronę ads.google.com. Jeśli już posiadamy konto Google, klikamy „Zaloguj się”, po czym logujemy się z wykorzystaniem naszego (wybranego uprzednio) loginu i hasła. Jeśli nie posiadamy jeszcze własnego konta Google Ads, wybieramy opcję „Zarejestruj się”. W obu przypadkach pojawi nam się następujący widok:
Teraz skupiamy się na utworzeniu nowego konta, dlatego klikamy w „Utwórz konto”, tym samym przechodząc do takiego widoku:
W tym momencie dokonujemy wyboru – czy chcemy skorzystać z naszego (nie „gmailowego”) konta mailowego, czy też tworzymy nowe. Jako że dopiero zaczynamy naszą przygodę z Google Ads, wybieramy drugą opcję i zakładamy nowe konto w domenie gmail.com. W powyższym widoku klikamy zatem „Zamiast tego utwórz konto Gmail”. Po przejściu do kolejnego ekranu uzupełniamy dane naszego nowego konta:
Klikając dalej przechodzimy do drugiego pola, w którym uzupełniamy resztę danych. Mają one służyć między innymi do późniejszego odzyskiwania konta, jeśli zapomnimy lub zgubimy hasło.
Należy również pamiętać o tym, by data urodzenia wskazywała na wiek powyżej 18 lat – w innym przypadku nie będziemy mogli korzystać ze wszystkich funkcjonalności. Jedną z nich jest reklama w systemie Google Ads, która jest dostępna tylko dla dorosłych użytkowników.
Następnym (i jednocześnie ostatnim) krokiem do utworzenia konta jest wyrażenie zgód:
Tworzenie konta bez uruchamiania kampanii reklamowej
Po przetworzeniu danych strona przekierowuje nas bezpośrednio do panelu tworzenia nowej kampanii Google Ads. Na początku system pyta czy chcemy założyć konto (drugą opcją jest przełączenie na inne konto Google).
Następnie otrzymujemy możliwość wyboru celu reklamowego. Rezygnujemy z niego klikając w „Skip campaign creation”
Następnym krokiem jest uzupełnienie informacji rozliczeniowych.
Wybieramy kraj rozliczenia, strefę czasową oraz walutę.
Uzupełniamy dane rozliczeniowe oraz dodajemy formę płatności. W przypadku obligatoryjnych pytań poniżej panelu konfiguracji oznaczenie odpowiedzi „Nie” pozwoli na uniknięcie częstych kontaktów ze strony zespołu sprzedażowego Google.
Jeśli wszystko przebiegło poprawnie otrzymujemy potwierdzenie utworzenia konta.
Po podaniu i przesłaniu poprawnych danych mamy już gotowe konto Google Ads, które możemy na przykład udostępnić specjaliście do prowadzenia kampanii.