Jak zaimportować Cel z Google Analytics

Piotr Jamroz
Certyfikowany specjalista Google Ads

Niezależny, certyfikowany specjalista Google Ads z 14-letnim doświadczeniem w branży. W swoich działaniach daleki od korporacyjnych zasad, sztywnej polityki współpracy i biurokracji. Po godzinach autor poniższego bloga, w którym objaśnia najpopularniejsze, a zarazem najbardziej niejasne zagadnienia dotyczące form i charakterystyki systemu Google Ads (dawnego AdWords) – jak również tematom mu pokrewnym.

Szukasz specjalisty?
Skontaktuj się ze mną!

+48 570 167 777 piotr.jamroz@risenow.pl

Spis treści

Po utworzeniu celów na naszym koncie Google Analytics (link) wiemy już, jakie działania powodują zwiększenie liczby konwersji na zarządzanej przez nas stronie internetowej. Równie istotne jest jednak także to, by konto Google Ads z którego prowadzimy działania reklamowe, również taką wiedzę „posiadało”. Pozwoli nam to na analizę skuteczności działań marketingowych oraz ułatwi ich optymalizację. Dzięki importowi „miernika” konwersji do wyżej wspomnianego narzędzia (Google daje nam tę możliwość) będziemy znali nie tylko liczbę wykonanych akcji, ale także kampanie, grupy reklam czy słowa kluczowe, które się do nich przyczyniły. 

Procedura importu konwersji

Pierwszym (i zarówno wymaganym) krokiem do poprawnego zaimportowania konwersji jest połączenie kont Google Ads oraz Google Analytics (link).

Przejście do zakładki Konwersje w Google Ads
Rys 1. Przejście do zakładki Konwersje w Google Ads

Po przejściu do wspomnianej zakładki wybieramy Plus, by stworzyć nową konwersję

Rozpoczęcie importu konwersji
Rys 2. Rozpoczęcie importu konwersji

  oraz zaznaczamy funkcję Importuj.

Wybór rodzaju konwersji
Rys 3. Wybór rodzaju konwersji

Teraz pozostaje nam wybrać jej źródło. 

Wybór źródła konwersji
Rys 4. Wybór źródła konwersji

W kolejnym kroku system Google Ads pokazuje nam wszystkie działania możliwe do zaimportowania. W przypadku sklepu z poprawnie wdrożonym modułem e-commerce, mamy również możliwość zaciągnięcia danych odnośnie transakcji.

Wybór konwersji do zaimportowania
Rys 5. Wybór konwersji do zaimportowania

Zaznaczamy interesujące nas konwersje i klikamy Import.

Na koniec system przeniesie nas ponownie do zakładki Konwersje, w której wyświetli zaimportowane przez nas działania jako aktywnie mierzone efekty kampanii reklamowej.

Lista zaimportowanych konwersji
Rys 6. Lista zaimportowanych konwersji

Podsumowanie

Mierzenie konwersji jest działaniem niezwykle istotnym w momencie, kiedy zechcemy na bieżąco weryfikować skuteczność funkcjonowania zarówno naszej strony internetowej, jak i prowadzonych przez nas kampanii reklamowych. To z całą pewnością świetne narzędzie do tego, by ocenić jak każda z nich spełnia swoje założenia. Warto zatem poświęcić trochę czasu na import statystyk dotyczących najważniejszych dla nas działań na konto Google Ads, by móc je w pełni zrozumieć i analizować pod kątem efektywności.

Czy ten tekst był dla Ciebie pomocny?

Jeśli tak, daj mi o tym znać udostępniając materiał lub zostawiając “serduszko” pod artykułem. Jeśli potrzebujesz informacji na inny temat związany z Google Ads – skontaktuj się ze mną w celu wspólnego omówienia Twoich wątpliwości!

Podziel się tym wpisem

Facebook
Twitter
LinkedIn

Zobacz również