Po utworzeniu celów na naszym koncie Google Analytics (link) wiemy już, jakie działania powodują zwiększenie liczby konwersji na zarządzanej przez nas stronie internetowej. Równie istotne jest jednak także to, by konto Google Ads z którego prowadzimy działania reklamowe, również taką wiedzę „posiadało”. Pozwoli nam to na analizę skuteczności działań marketingowych oraz ułatwi ich optymalizację. Dzięki importowi „miernika” konwersji do wyżej wspomnianego narzędzia (Google daje nam tę możliwość) będziemy znali nie tylko liczbę wykonanych akcji, ale także kampanie, grupy reklam czy słowa kluczowe, które się do nich przyczyniły.
Procedura importu konwersji
Pierwszym (i zarówno wymaganym) krokiem do poprawnego zaimportowania konwersji jest połączenie kont Google Ads oraz Google Analytics (link).
Po przejściu do wspomnianej zakładki wybieramy Plus, by stworzyć nową konwersję
oraz zaznaczamy funkcję Importuj.
Teraz pozostaje nam wybrać jej źródło.
W kolejnym kroku system Google Ads pokazuje nam wszystkie działania możliwe do zaimportowania. W przypadku sklepu z poprawnie wdrożonym modułem e-commerce, mamy również możliwość zaciągnięcia danych odnośnie transakcji.
Zaznaczamy interesujące nas konwersje i klikamy Import.
Na koniec system przeniesie nas ponownie do zakładki Konwersje, w której wyświetli zaimportowane przez nas działania jako aktywnie mierzone efekty kampanii reklamowej.
Podsumowanie
Mierzenie konwersji jest działaniem niezwykle istotnym w momencie, kiedy zechcemy na bieżąco weryfikować skuteczność funkcjonowania zarówno naszej strony internetowej, jak i prowadzonych przez nas kampanii reklamowych. To z całą pewnością świetne narzędzie do tego, by ocenić jak każda z nich spełnia swoje założenia. Warto zatem poświęcić trochę czasu na import statystyk dotyczących najważniejszych dla nas działań na konto Google Ads, by móc je w pełni zrozumieć i analizować pod kątem efektywności.