Jak połączyć konto Google Ads z Google Analytics

Piotr Jamroz
Certyfikowany specjalista Google Ads

Niezależny, certyfikowany specjalista Google Ads z 14-letnim doświadczeniem w branży. W swoich działaniach daleki od korporacyjnych zasad, sztywnej polityki współpracy i biurokracji. Po godzinach autor poniższego bloga, w którym objaśnia najpopularniejsze, a zarazem najbardziej niejasne zagadnienia dotyczące form i charakterystyki systemu Google Ads (dawnego AdWords) – jak również tematom mu pokrewnym.

Szukasz specjalisty?
Skontaktuj się ze mną!

+48 570 167 777 piotr.jamroz@risenow.pl

Spis treści

Łączenie kont Google Ads z Google Analytics ma na celu usprawnienie raportowania w obu tych usługach. Dzięki niemu w statystykach Google Analytics będą widoczne szczegółowe raporty z ruchu (pochodzącego m.in z kampanii płatnych). Z kolei w panelu Google Ads dostaniemy informacje zwrotne w postaci np. ilości konwersji czy czasu spędzonego na stronie przez Internautów, którzy pojawili się na niej poprzez kliknięcie w reklamę. Zobacz, jak to zrobić w kilku prostych krokach.

Pierwszy krok – dostępy do kont

Przede wszystkim powinniśmy pamiętać o tym, że w celu połączenia obu kont musimy posiadać do nich dostęp na tym samym „loginie”. Minimalnym poziomem dostępu, który pozwoli nam na wykonanie takiej operacji jest Edycja na koncie Analytics i Standardowy na koncie Google Ads. Jeśli w którymkolwiek z narzędzi nasz poziom dostępu jest niższy, nie będziemy mogli wykonać tej czynności.

Drugi krok – działanie na koncie Analytics

Po zalogowaniu się do konta Google Analytics przechodzimy do zakładki Administracja (odnośnik do tej funkcji znajduje się w lewym dolnym rogu ekranu).

Przejście do zakładki Administracja
Rys. 1. Przejście do zakładki Administracja

Następnie w kolumnie Usługa wybieramy sekcję Łączenie usług, gdzie  wchodzimy w zakładkę Google Ads – łączenie.

Sekcja Łączenie usług w Google Analytics
Rys. 2. Sekcja Łączenie usług w Google Analytics

Podążając za powyższymi wskazówkami, bez trudu znajdziemy opcję Konfigurowanie grupy połączeń Google Ads. Jeśli na koncie Google Ads (tym, które chcemy połączyć z naszym kontem Google Analytics) mamy wystarczający poziom uprawnień, system automatycznie pokaże je jako możliwe do połączenia.

Konfigurowanie grupy połączeń Google Ads
Rys. 3. Konfigurowanie grupy połączeń Google Ads

W przypadku kiedy mamy dostęp do kilku kont Google Ads, zobaczymy pełną listę zawierającą ich numery ID. Wówczas z szeregu propozycji wybieramy to właściwe, po czym zaznaczamy i przechodzimy dalej.

Wybór konta Google Ads do połączenia z Google Analytics
Rys. 4. Wybór konta Google Ads do połączenia z Google Analytics

Następnie nazywamy naszą grupę połączeń (w dowolny sposób – tak, by ułatwić sobie jej późniejszą identyfikację) oraz zaznaczamy widok danych, do którego owe dane mają być importowane z Google Ads.

Konfiguracja połączenia kont
Rys. 5. Konfiguracja połączenia kont

Zgodnie z pierwotnymi ustawieniami systemu, funkcja tzw. automatycznego tagowania jest przy tym włączona . Oznacza to, że ruch wygenerowany przez kampanie Google Ads będzie w szczególny sposób wyróżniony w Google Analytics – tak, abyśmy mogli go analizować indywidualnie. Jeśli z jakichś względów wyłączymy tę opcję, dane z kampanii płatnych będą traktowane jako bezpłatny ruch z Google (tzw. ruch organiczny), a więc nie będziemy mieli możliwości „odfiltrowania” ich i przeprowadzenia właściwej analizy.

Ostatnim krokiem, jaki powinniśmy tutaj wykonać jest kliknięcie przycisku Gotowe. Wówczas system potwierdzi połączenie kont na poziomie Google Analytics (będziemy też mogli zobaczyć listę innych kont Ads połączonych z tym widokiem).

Lista połączonych grup kont
Rys. 6. Lista połączonych grup kont

Trzeci krok – działanie na koncie Ads

Następnym etapem łączenia konta reklamowego z narzędziem analitycznym jest przejście do naszego systemu Google Ads. Logujemy się więc, a później w sekcji Narzędzia przechodzimy do zakładki Połączone konta.

Zakładka połączone konta
Rys. 7. Zakładka połączone konta

Naszym oczom ukaże się lista dostępnych programów i opcji. Jak już łatwo się domyślić, wybieramy z niej Google Analytics, po czym wchodzimy w Szczegóły.

Wybór szczegółów połączenia konta Google Analytics
Rys. 8. Wybór szczegółów połączenia konta Google Analytics

W ten sposób uzyskamy wgląd do wszystkich usług z zakresu Google Analytics, do których mamy dostęp z naszego konta/loginu Google. Będzie tam także informacja na temat konta połączonego już Google Ads. Odnajdujemy więc to „właściwe”, a następnie w kolumnie Obejrzenia klikamy w Edycję widoku danych.

Konfigurowanie importu danych z Google Analytics
Rys. 9. Konfigurowanie importu danych z Google Analytics

Pojawi nam się nowe okno z połączonymi widokami danych. W kolumnie Importuj dane witryny przesuwamy suwak, jednocześnie aktywując tę funkcję. Wszystkie dotychczasowe ustawienia zatwierdzamy przyciskiem Zapisz.

Import danych z Google Analytics
Rys. 10. Import danych z Google Analytics

Po wykonaniu tych czynności mamy już gotowe i w pełni funkcjonalne połączenie pomiędzy kontami Google Ads i Analytics. Dzięki temu w panelu Analytics będziemy mogli obserwować i porównywać statystyki skuteczności kampanii płatnych z innymi źródłami ruchu. Na koncie reklamowym pojawią nam się z kolei dodatkowe dane odnośnie jakości ruchu z kampanii, takie jak np. współczynnik odrzuceń czy czas spędzony na stronie.

Czy ten tekst był dla Ciebie pomocny?

Jeśli tak, daj mi o tym znać udostępniając materiał lub zostawiając “serduszko” pod artykułem. Jeśli potrzebujesz informacji na inny temat związany z Google Ads – skontaktuj się ze mną w celu wspólnego omówienia Twoich wątpliwości!

Podziel się tym wpisem

Facebook
Twitter
LinkedIn

Zobacz również