Jak rozliczać koszty kampanii?
Koszty kampanii Google Ads można rozliczać na dwa sposoby. Jeśli kampania jest prowadzona na koncie agencji (lub freelancera, z którym współpracujemy), budżet tzw. „mediowy” najczęściej przelewamy na konto naszego partnera, a on rozlicza się z Google. Co natomiast w przypadku, kiedy konto należy do nas i to naszym zadaniem jest przelewanie środków na konto Google Ads?
Jak wygląda rozliczenie z Google
Niezależnie od tego, czy wybraliśmy doładowania ręczne, czy automatyczne oraz ilości tych doładowań w ciągu miesiąca, Google wystawia jedną fakturę zbiorczą.
Kiedy otrzymam fakturę z Google
Faktura za koszty poniesione na kampanię Google jest wystawiana po zakończeniu pełnego miesiąca. Najpóźniej do 5-ego roboczego dnia następnego miesiąca jest ona dostępna na naszym koncie Google Ads. Data wystawienia z kolei to zawsze ostatni dzień miesiąca kalendarzowego, za który następuje rozliczenie.
Skąd wziąć fakturę za Google Ads
Możemy ją pobrać samodzielnie po zalogowaniu do naszego konta Google Ads. W pasku narzędzi u góry strony należy kliknąć w Narzędzia:
Z rozwiniętego w ten sposób menu z kolumny Konfiguracja wybieramy Rozliczenia i płatności:
Wówczas znajdziemy się w sekcji Podsumowanie, w której możemy znaleźć najważniejsze informacje rozliczeniowe na temat naszego konta Google Ads.
Z powyższego panelu wybieramy sekcję Transakcje, a następnie klikamy w polecenie Wyświetl transakcje i dokumenty:
Następnie z podanych zakresów dat wybieramy interesujący nas miesiąc. Po rozwinięciu pojawiają nam się szczegóły dotyczące wybranego okresu, wraz możliwą do pobrania fakturą oraz wyciągiem:
Klikając w niebieski link podpisany Faktura VAT (UE) możemy pobrać tę fakturę, która nas interesuje.
Jak rozliczyć fakturę Google Ads
Musimy pamiętać, że siedziba Google odpowiedzialna za rynek polski znajduje się w Dublinie – w związku z tym reklamodawcy z Unii Europejskiej są obsługiwani przez Google Ireland Ltd. To oznacza, że za fakturę którą uprzednio pobraliśmy trzeba samodzielnie rozliczyć podatek VAT.